::iKLan @ aty@@rim@n

Showing posts with label Jalan2. Show all posts
Showing posts with label Jalan2. Show all posts

Friday, March 29, 2013

Langkawi 2013

 
لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
 
hai korang!!!
 
 
citer langkawi 2013 x abis lagi.
sbb byk gambo dlm kamera br transfer ke pc.
nanti2 la apdet yer... :)
 
 

Friday, March 15, 2013

Sotong Bakar dan Tauhu Bakar Pantai Morib

 
لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
 
hai korang!!!
 
jom kite cool2 kan diri dgn tgk makanan... :)
pagi ni makan roti sardin ngan roti telo... :)
kalo ke Gold Coast Morib Resort x sah kalo x singgah Pantai Morib ni.
operasi mencari makan sblm Check in dan selepas Check out.
menu utama kalo kesini dh tentu2 la ...
 
1) Sotong Bakar (RM10)

2) Tauhu Bakar (RM5)
 
aku suka sangat2 sedap gilos tu!!
kalo korang g pantai morib jangan lupa try tau.
 
 
 

Thursday, March 7, 2013

Percutian Langkawi Day 2 : Island Hoping

 
لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
 
hai korang!!!
 
moh sambung citer Langkawi ni ek.
ok... hari ke 2 kitorang g Island Hoping.
tersangat la sayang nye....
gambo aku ade yang musnah!!!
sakit hati tau.
dh la x byk amik gambo.
skali musnah plak!
 so... jawapan nye gambo aku x de la byk mana yer... :)


moh kite breakfas dulu...

konon nak bg diam bli kan menan.
sudah nye x makan pon dorang tu...

kena berkumpul kat dpn Underwater World.
ramai gak org...

smpi la kat jeti ni hah.

ok dh naik bot laju...
giler la budak yg bawak bot tu.
laju gilos dia bawak.
abis lencun org dlm bot tu.
dh la ombak besar....
 
destinasi pertama ialah... Pulau Dayang Bunting.
ade kisah tau kat cni.
sampai2 je dh disebu oleh monyet.
ceh! abis makanan mcd yg aku bawak belen anak2 x makan tu.
kenyang mcd monyet2 tu.
rupa2 nye x ble bawak plastik beg.
kalo ade dorang attack.
x kire la dlm tu ade baju ke hape ke...
org yg bawak pon ko kabo le awal2.
wat sign kat jeti sblm g.
ini tidak... x ke naya orang jer.
dh smpi pulau masuk je dalam baru ade sign nye.
tp x guna la kan....

Tasik Dayang Bunting.
naik bukit... turun bukit...
baru la sampai ke sini.
pergh!!!!
tp masa smpi ni pemandangan mmg cantik sbb matahari baru naik.

cantik kan...
kitorang x mandi pon kat cni...

nape mamat ni berdiri gini???
sbb dia tgh kepit bebird dia.. nak kencing.
huh! kitorang cari toilet x jumpa.
tanya la kat org yg ade kat kedai souvenirs.
dorang ckp toilet kat atas.
laa.... kena naik balik....
(nmpk x sblh sana sekumpulan lelaki tu. dorang org arab. kemain mandi ko siap terjun tiruk bagai.)

dok main2 air kejap pastu terus naik atas.
org sume br nak turun ke tasik kitorang dh selesai.
hahahha....

ni last detinasi.
Pulau Beras Basah.
kalo x silap la.
ade beberapa pulau g tp aku x snap gambo.
sbb??? aku dh basah ngan air laut malas nak kuarkan kamera.
ni pon amik pakai tab.
ni je yg jd, lain2 sume gambo rosak.
sakit hati aku....
 
Link lain :
 
 
 

 

Saturday, February 2, 2013

Percutian Langkawi Day 1 : Akasia Hotel

 
لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
 
hai korang!!!
 
ok.. utk hari pertama, malam pertama....
hehehehe...
kitorang stay kat Hotel Akasia ni.
aku book melalui Booking.com
masa aku smpi dlm kul 11.45 am.
so perut lapar sangat sbb kat LCCT tu makan roti jer.
so cari la makan dulu kan.
lepas tu baru la g check in hotel plak.
skali check in kul 3pm plak.
adeh... masa tu baru kul 1 lebih.
pusing2 la kat Kuah bawak ke Chenang.
hehehhe...

bile dh kul 3pm g la balik kat hotel.
masuk2 jer.... adeh!!!!
indah khabar dr rupa ko.
mmg la aku book tu murah RM49.00..
tp itu kan rege promosi.
promote siap ade astro la bagai la kan.
tp kalo dh tv pon 14inci pesen lama.
gambo pon hidup segan mati x mau.
mmg tension la kan.
mmg xde rupa hotel langsung.
kot rumah tumpangan pon lagi cantik tau.
pengurusan kurang aku rasa kan.
hehehhe...
memula nak cr hotel lain.
tp en. Izhar ckp... x pe la yang, 1 malam je pon.
huhuhuu....

 
gambo2 dlm bilik aku x amik.
sbb aku rasa mcm.. ntah la...
hehhehe... :) 
 
 

Friday, February 1, 2013

Percutian Langkawi : Day 1

 
لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
 
hai korang!!!
 
moh aku nak story dr awal.
sblm ni aku pernah bg korang tgk gambo kat aiport LCCT kan.
memandangkan pc aku dh ok nak aplod gambo.
so ble la aku apdet sepuas2 nye ek.
hehehe...
 
nak bg balik la intro kat LCCT tu.
sbb nye aku dh susun gambo baik tp jd lintang pukang plak dah...
ok.. mcm ni citer nye bermula.
sblm ni aku ade minta tlg Nana blikan tiket flight.
korang refer n3 NI.
 
dh smpi la masa nye utk bawa anak2 merasa naik kapal terbang.
abg iman la paling x sabar nak naik kapal terbang.
kemain seronok dia. x takut lak tu nak take off.
dia plak yg soh kite pakai tali pinggang dlm flight.
bersemangat sungguh!
hehehehe...
 
ekcelikan ni bkn kali pertama aku naik flight.
ni kali ke 3. tp kali pertama bawak anak2 n handle sume sendiri.
sblm ni g ngan makcik en. izhar.
dia yg uruskan sume.
aku tau2 follow dia n last dh ade dlm flight.
Alhamdulillah... kali pertama handle sendiri sume nye ok.
berkat tanya2 kat kawan2 la yer.
hehehehe
 
en. izhar beratur nak check in.
1 beg je yg masuk kabin.
 
dpt boarding pass... :)

sblm masuk tu lepak jap sbb nak g toilet.
adik tu kan la ni kalo amik gambo mesti jari dia gitu.
nak wat peace x pandai.. hehehe.
adik ok dok dlm tu kalo kite tolak dia.
kalo renti hancussss....

tggu btol2 dpn gate.
hahahha... semangat anak branak2.

budak2 hepi tgk kapal terbang...

ok dah masuk..
abg behave je tau. ok la ble handle dia sbb dh besar kan.
adik tu... pergh!!!!

lentok kemain mamat tu... :)

ayah seat sblh.. hehehhe

ble plak abg dpt kawan.
kenal masa nak g, skali balik pon jumpa lagi... :)
 
ok la kite smbg part lain plak yer... :)
 
 
 
 
 

Thursday, December 13, 2012

Jalan2 Makan2 dgn Tetamu Jauh

 
لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
 
hai korang!!
 
moh nak sambung citer tetamu yg menambahkan bilangan pelancong ke Melaka bulan ini.
hhahahha.. 
gamaknye gitu yer!!
marah kang Syana kat aku ni hah.
eh mmg btol pe dia pelancong.
dan aku automatik jd pemandu pelancong x rasmi utk dia.
tp utk bawak g makan je la ek.
hehehhe..
 
oh ye...
gambo makan2 kat asam pedas ilek.
xde sbb syana x apdet bergambar.
hehehe...
sbb kebanyakkan nye gelap la.
nanti la aku apdet kat mana kitorang makan yer.
tp bkn bergambo ngan syana la... :)
kat asam pedas pon syana cm nak nagis.
sbb nye pedas. tp sebat gak.
sedap la kata kan... :)
yg x best time makan ialah...
dedua iman kecik wat hal.
adeh!!
sian syana sbb x senang nak makan... :)

esok nye plak hari ahad kami kuar lmbt.
just lepak kat cafe dalam Hatten tp bkn hotel yer.
sbb Hatten ni bagunan dia separuh shopping separuh parking n selebihnye hotel.
hehehe...
senang kan sume dlm tu.
kitorang lepak kat 1 cafe ni sbb Syarul dh nk g keje.
lepas makan kitorang jalan2 dalam Dataran Pahlawan.
Syana nak bli cencaluk n souviner.
lepas tu lepak kat bilik hotel syana.
memula plan nak bawak budak2 mandi kolam.
skali ujan la..
x jadi mandi kolam mandi kat bilik jer.
abg iman la cbok sgt nak mandi.
then siap2 kitorang kuar cr makan lagik.
 
next destination untuk makan2 ialah
Yong Tau Foo....
syana sanggup tolak offer Ikan Bakar sbb nak rasa yong tau foo.
aku rasa mcm kedai ni glemer lak sbb aku.
hahahha... perahsan!!!
ye la kan. dh korang baca blog aku pastu ajak aku g makan cni.
hahaha...
 
masa datang ni kedai penuh giler.
kitorang pon dpt tpt duduk celah2.
x pe asalkan ade n dpt makan.
sian syana makan x bape tenteram sbb iman wat hal.
tp tetap makan jugak tau.
pastu tahan pedas... apa daa.... :)
syana kata.. iman ni kalo syarul ade dia behave sangat2...
hehehhe...
 
ok la.. itu je cerita kitorang ni hah.
lepas tu aku htr syana balik hotel sbb sume dh penat n kenyang.
abg iman kemain sayang ngan aunty syana dia tu.
ckit2 mana aunty... mana aunty...
bile ckp aunty ade kt blkg, dia ckp apa tau??
ibu ni kan.. itu kan kawan ibu, mana bole tgglkan kat blkg.
hahahhaha.....
 
lepas tu syana pon demam...
hahahha..
gamaknye byk makan pedas kot... :)
 
 

Wednesday, December 12, 2012

Tetamu Dari Jauh

 
لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
 
hai korang!!!
 
meh nak citer pasal last week.
last week... ade blogger yg dok semak2 kan melaka ni.
hahahha..
marah kawan tu ngan aku.
hahahha...
 
ekceli last week blogger Syana ade kat melaka.
ikut hasben dia dak Syarul tu keje kat MITC.
Mitc ade pameran SDSI.
so.. syana pon rojer la kat aku.
kot2 aku nak jumpa dia kan.
mmg pon aku nk jumpa dia.
dh nama pon kawan kan x kan la nak biarkan je kawan kite tu.
so, aku ajak la dia dating hr sabtu.
tp kena sabar la menanti aku.
sbb aku nak kemas2 umah dulu. hehehhe..
dh tu kat bandar hilir tu jalan jam tu.
dia lak dok kat Hatten Hotel.
btol2 kat slh Mahkota Parade ngan Dataran Pahlawan.
 
tp aku x park kat ctu.
just renti amik Syana ngan anak dia Iman.
dh kompius nak pggl iman.
sbb anak2 aku pon nama pangkal iman gak.
hahahaha...
 
destinasi pertama ptg tu ialah Coconut Shake.
layan kan tetamu nak sangat rasa kan.
ni kali ke 2 aku smpi sini.
kali pertama ngan Falsya.
 
hari ni dpt la merasa nasi lemak sedap tu.
masa ngan Falsya x rasa pon nasi lemak tu.
ngam2 je aku dpt nasi lemak tu 5 bungkus.
sbb pinggan dh abis n tangan dh penuh.
cepat btol abis nasi lemak dia ni.
letak je abis, letak je abis...
mmg sedap la nasi lemak ni. sambal pon pedas.
sian Syana, meleleh air mata dia dok tahan pedas.
hehehhe...
 
lepas tu kami ke Mitc.
dok la tgk pameran sambil2 merasa apa yg ade kat ctu.
tp silap nye lupa nak snap gambo.
hahahha...
 
malam tu plak kami ke kedai asam pedas.
kat melaka ni ade banyak kedai asam pedas.
ikut korang la g yg mana satu ek.
kang aku ckp x sedap kang ko kata sedap.
ikut tekak masing2 la yer.
yg aku rasa ok je aku rekemen kan.
ni sbb ikut tekak aku la bebs... :)
 
*** ok.. kite sambung kemdian ek... :)
gambo sume aku cilok kat blog Syana... :P
 
 

Tuesday, December 4, 2012

Desa Water Park

 
لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
 
 hai korang!!!

ni last n3 Jalan2 lepak2 n StarPoint Hotel.
 ekceli aku dpt breakfast free tau.
tp memandangkan xde sape yg bgn so melepas la.
sume2 bgn dh kul 9pg.
breakfast tu smpi kul 9.30pg kot.
tp dok melingkar je atas katil anak branak kan.
so xde la g breakfast.
ntah hape2 kan..
dh la org bg free jual mahal lak.
hahahaha...

lepas tu kitorang pon siap2 la kemas2 sbb nak check out.
tp masih lagi dlm mood nak lepak2 la.
sbb dh tau tujuan selepas ni kan.
so.. xde la rushing2 sangat kan..

budak yg dh siap mandi dpt susu then tarik simut balik.
dia ckp abg nak tido hotel lagi... :P

en. Izhar pon melepak jugak.
malas nak kuar kata dia.
hehehehe....

dh kul 11pg br sampai sini.
ni la tujuan nye...
nak bg anak2 happy!
memula ingat kan nak ke Wet World Shah Alam.
tp en. izhar malas nk ke sana sbb jauh.
 
Harga Tiket:
Dewasa - RM30.00
Kanak2 - RM20.00
 
total aku kena byr RM100.00
had ketinggian kanak2 2.5f.
mcm sengalkan.
dgn erti kata yg lain bawak bb blm setahun je la yg free.
adik iman yg br 2 thn tu dh kena byr.
mmg adik tu tggi pon.
tp kalo kat wonderland 3 @ 4f kot br kena byr.

ni je gambar time mandi yg ade.
nmpk x tu dia.. en. Izhar berbaju suar oren tu.
 
makanan bli kat dlm ni.
sume air2 x ble bawak masuk.
masa nak cek beg tu tgk byk la air2 kena tgglkan.
seb bek x bawak.
tp rasa nye masa kuar ble amik balik kot.
mau x amik aku tgk ade air kotak milo sedozen.
ade keropok ade botol air tupperware segala macam.
makanan kat dlm ni mahal tau.
wafer tu jer dh rm4. jagung cup kecik pon rm4.
sosej sebatang rm2.
 
then dlm kul 1.30pm ajak2 anak2 balik.
masa ni dh nmpk gelap.
kang ujan naya jer. dh la aku x mandi.
baju spare pon xde.
biasa la budak2 dpt mandi kolam.
mana la dorang nak balik kan...
bile dgr dh dentam dentum baru nak balik.
seb bek la sempat smpi ke kereta.
kuar je dr kawasan desa water park tu pon hujan.
selebat2 nye hujan. terus je x jd ke mana2.
balik melaka je la... :(
 
renti mcD sblm masuk hiway.
sekali drive thru x bole.
masuk restoren dlm keadaan ujan lebat.
ntah hape2 la mcD tu...
 
sblm masuk hiway abg iman tanya
 
abg iman: kite nak g mana ayah?
en. Izhar : nak balik la.
abg iman: o.. kite nk balik hotel ek?
en. Izhar : adoyai.. bkn la sayang. kite balik umah kite la.
abg iman: ala... abg nk tido hotel lagi...
en. Izhar : nanti2 kite tido hotel lagi yer... :)

nanti kite tido hotel siap naik kapal terbang lagi tau... hehehe
 

Monday, December 3, 2012

Jalan-jalan Sekitar KL

 
لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
 
hai korang!!!
 
moh nak sambung citer lepak kat StarPoint Hotel.
ekceli smpi je hotel lepak2 seminit dua jer.
pastu anak branak kelaparan.
ye la sepanjang perjalanan dr Muar-KL tu ujan jer.
mau nye x lapar???
 
destinasi yang dituju ialah Sogo.
hehhehe... senang nak cr makan kan.
malas nk makan kat kedai mamak segala bagai.
mcm biasa la kalo makan kat sogo mesti amik nasi ayam.
cuma add on ciken cop.
not bad jugak la.
 
lepas makan tu jalan2 la anak branak ni dlm sogo.
x shopping apa pon sbb duit x ramai kan.
cuci mata jer... :P
 
then terus menapak ke Stesen LRT Bandaraya.
biasa la... ade budak nak naik ketapi kan.
mak pak ikut jer.
oh ya! nak naik train kena bli koin tau.
x main dh tiket2 skrg ni.
jakun jugak la kejap.
nak amik gambo mcm segan lak sbb ramai org.
terkial2 gak lak laki bini ni nak bli koin tu.
hehehhehe...
 
destinasi nye ialah Masjid Jamek.
hahahhaha...
 sekangkang kera je pon.
dh tu mana nak g lagi.
kang jejauh camne nak patah balik??
sah2 x kuar dr stesen kang rugi duit je.
jadi la kan dr x de langsung.
sambil2 jalan2 kat Jalan Masjid India cuci2 mata lagi.
tersinggah kat kedai Muadz (kot.. aku lupa namanya)
terbeli lak 1 blause murah.
ble la kan... :)
 
budak2 yg xcited dpt naik ketapi.
seb bek dpt tempat duduk... :)
time kasih la kat awek2 yg dok senyum2 kat abg n adik.
dorang ckp comel n geram tgk kan budak berdua tu... :)

en. Izhar kena diri sbb dh full seat. :)
 
lepas tu jalan2 lagi la kitorang ni.
skali nmpk la org jual eskrem petak ni.
eskrem potong nama nye.
saje2 nak rasa.
aku lupa apa nama eskrem ni.
1 regenye RM2.00.
bli 2 makan ngan la anak branak tepi jalan.
eskrem ni cepat cair.

nyum2... nak??? :P

adik penuh kusyuk makan.
xde sape pon ble mintak eskrem dia.
tp kadang2 paksa dia bg makan sbb dh meleleh2.
lepak tepi jalan sbb nak abiskan eskrem sblm masuk hotel.
 
ok... sambung lagi citer nye yer...
 
 

Friday, November 23, 2012

A Night @ StarPoints Hotel, KL.

 
لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
 
hai korang!!!
 
malas betol la nak apdet. mood sangat2 la x mari wo.. tp tetap kena apdet jugak. kang org sume x tau apa yg aku wat. tp ade ke yg nak amik tau??? hahahha... perahsan btol la aku ni kan. lantak la korang nak amik tau ke idak. aku nk gak citer. hehehhehe....
 
seperti yang korang sedia maklum sblm ni kan. aku kan pernah btau yg aku menang contest kat Fb kan. ala yang menang 2D1N kat StarPoints Hotel tu... then aku redeem la kat Starpoints Hotel last wiken. kena redeem sblm 20/11/2012. so kena la cari masa yg sesuai. so 17/11 tu je yg sesuai. aku x nak g hari keje. lagi pon 10/11 tu kan wedding adik aku. lagi x ble g kan. dh tu hr aku nk tido hotel kazen en. Izhar kawin lak kat muar. so.. kitorang g wedding dia dulu. dlm kul 1 lebih baru gerak ke KL. sepanjang perjalanan ujan jer. seb bek dh smpi tu ujan dh renti. senang nak angkut bebudak ngan brg2 kan...
 
moh aku nak tunjuk kat mana letak nye Starpoints Hotel ni. hotel ni terletak kat Jalan Masjid India ye. btol2 kat tempat shopping area ko. berasap kepala en. Izhar. hahahha... tp aku x shopping pon. hehehhe...
 
aku x sempat nak snap gambo lobi n sekitar hotel. sbb anak2 diluar kawalan. ye la excited dpt tido hotel la katakan. paling lorat abg iman la. kejap2 tanya bile nak tido hotel. hehehe.... lg pon kat luar2 hotel tu ade jual memacam menan la. ade belon yg mcm2 bentuk tu la, kete la, bola la. adeh!!! x sesuai nak bwak anak2. seb bek x kena paw tau. kena la pandai pujuk dorang tu... :)

folder kad bilik.

no bilik 625.
aku x tau nak kategori kan bilik aku best ke x ek.
sorang tgk sendiri then btau la best ke x??? hahhaha...
 
jom tgk bilik... :)
katil.. tempat memula budak2 ni terjah.
keterujaan teramat sangat dua orang budak tu.
seronok sgt dorang tu dpt tido hotel...

tv dia x best la... pakai tv biasa je.
kecik lak tu.
hahahha... kata bilik duluxe kan... :P

budak ni kan abis sume dia geledah.
btol2 melawat tapak dia ni.
hehehehe....

 
tp dpt pemandangan bilik yg x best.
huh! ade ke dok sblh kipas ekon tu... seb bek x bising tau!

toilet...

hah ni plak toiletries tp amik gambo kat website sbb malas nk amik gambo.
 
sume gambo amik guna tab je. bateri kamera kong tp dh bawak charger tp mana letak ntah. malas plak nk cari. lepas check in n lepak2 aku g Sogo. bkn nak shopping tp cari makan. :)
 
so far ok la dok kat cni. tp kan kitorang x amik pon dinner & breakfast even dpt free. ekceli x amik sbb dinner tu 'set dinner'. mcm mana nak g kan. sape nk jaga budak berdua tu. tp dh malam mak aku dtg ngan along + alang reramai. dok melepak kat bilik aku. x sangka plak mak aku dtg kl ngan alang.
ceh!!! kalo tau dtg la awal. ble ala2 candle light dinner ngan en. Izhar kan... hahahhaha...
 
lepak2 jap then g pasar malam kat Jalan Tar. tp blm sempat jelajah en. Izhar call katakan anak alang,
safwana nangis + adik iman dh bgn tido. en. Izhar malas nak ikut g pasar malam. so, dia jaga la bebudak tu. tetibe sume2 pakat bangun then nangis lak. x ble nak handle dia call la. terpaksa la aku ngan mak balik hotel. dh la turun pon sbb nak cari makan. aku sempat bli laksa penang ngan kopok lekor jek. abg iman mintak ice blended. masa g ni adik iman x sihat. mulut dia ade ulser kecik n byk. sbb tu dia meragam... :P
 
lepas tu along, alang, hajar, abg ipar aku ngan kawan koin smpi. dorang bawak balik nasi kukus. makan la reramai kat bilik hotel tu. hehehhe... tgh malam sebelum tido ade lak bunga api. dekat plak tu, kata en. Izhar bunga api sambutan Deepavali. xtau la plak kat mana sambut nye... :) seronok budak berdua tu dpt tgk bunga api. dekat plak tu.... :)