::iKLan @ aty@@rim@n

Friday, August 16, 2013

Cerita Raya Kami

 
lلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
 
hai korang!!!
 
baru nak citer pasal raya la. x byk sgt story pon.
sama mcm tahun2 lepas jugak la. tahun ni giliran kampung aku yer.
kg la sgt kan kalo mak tu dok taman pon. ahahha.. lantak la..
pagi raya adalah paling seksa la nk kejut anak2. ye la kena la siap cepat2 kan.
kang lmbt plak ayah depa nk g solat raya. dorang sume x nak bangun.
ye la kalo dh tido kul 3pg. sama cbok masa kitorang tgh kemas2 baju.
even balik kg x jauh tp kena gak kemas2 baju. ye la baju2 spare anak2 la kan.

bile pg tu terus angkut dorang masuk kete. abg tu senang nak angkut.
si adik tu... adoyai.. payah! sbb dia org yg lmbt skali tido.
org dh lentok2 dia ble nk nyanyi2 bagai. dh smpi umah mak aku terus settlekan abg.
sbb dia dh bangun. adik tu??? org dh balik solat raya pon x bgn2 lagi.
soh ayah dia lak settle kan. ade lak drama nye pepagi.
"adik x nak pakai baju raya ni!"
puas la pujuk dia... last2 apa ntah en. Izhar wat bg dia lupa pasal baju tu...
sekian...

then gerak la ke tanah perkuburan batang 3. ziarah kubur arwah ayah n kak ngah aku.
kat cni lagi haru weh.... budak2 ni dok tanya kubur sape la bagai.

abg iman: ni sape punye? (sambil rujuk kubur arwah kak ngah)
hawa: ni ibu akak punye.
abg iman: ibu abg punye mana??
** o nak oi... mak ko ni idop lagik!!! huhuhuhu

mcm tu la lebih kurang kisah kat kubur.
mmg haru... lepas tu terus berangkat ke umah nenek aku plak.
kat cni ramai dh berkumpul. so.. terus gerak ke tanah perkuburan lain plak.
tanah perkuburan bukit darat utk ziarah kuburan atok n moyang serta saudara mara yg lain.
lepas tu sggh la umah nenek ni atok itu. segala nya la.
selesai penghabisan nye di umah nenek aku balik...
lepas tu ade la tetamu dtg then kitorang balik umah mak.
tp sebelum sggh la 2 3 umah nenek2 sedara n makcik2 yer.
hehehhe...
 
kami berdua. ni je yg ade...
lain2 non ado!!!

aku.. dlm kete jer... :)
adik iman nmpk aku pakai make up.
dia ckp...'ibu, ibu main mekap2 ek?'
hahahha

ngan abg. atas buaian umah mak aku.

ngan adik.
pesal la ko terselit kat ctu??
hahahha
ni 2 je gambo kitorang yg ade.
lain2 non ado!!!
 
aku... feeling kurus.
padahal x kurus pon!
 hahahha

 
last skali....
ni la famili sblh mak aku.
nenek aku ade 2 org anak jer.
dua2 nye perempuan.
sorang anak lelaki aka pakcik aku dh ninggal.
tp pakcik aku x kawin lagi pon.
cucu nenek aku ade 10 orang.
tolak arwah kak ngah aku tggl la 9 orang jer.
takat ni cicit ade 17orang.
last skali yg ke 13 thn dpn br korang jumpa.
sbb ade dlm perut adik aku lagi.
yg ke 12 ade dlm dukungan sepupu ipar aku.
tu yg tgh2 baju hijau tu.
yg xde dlm ni. anak2 arwah kak ngah aku 2org.
kazen aku sefamili. anak2 dia ade 3 org...
 
ni je la famili kitorang.
tp kalo jumpa specially time2 raya mcm ni kan.
riuh nye sekampung bole dgr...
hahahha
 
 

4 comments:

  1. kurus2 kena cover posing..hehehe..gmbr b4 mmg tkde ek

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya

    kelako la kisah di kuburan tu.. hehe

    ReplyDelete
  3. yg pentinggg nmpk selimm..hihih..

    ReplyDelete

sila tinggal komen yang baik baik yer.
komen yang kurang baik akan di hapus kan.
terima kasih kerana memberi kerjasama...