::iKLan @ aty@@rim@n

Wednesday, March 14, 2012

Jom Sarapan!


لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

ni citer sabtu lepas. abg ikut ibu ngan ayah ke opis.
ayah cam biasa la nak wat keje, ibu lak nak wat assigment.
sblm gerak ke opis sggh makan pagi dulu.
kalo x nanti lapar x layan dah nak kuar2 ni.
kitorang makan kat Limbongan.
kat cni mcm2 ade tau. smpi kan x tau nak makan apa.
kat cni bkn mcm kedai makan biasa, ni ade byk gerai kecik kat dlm nye.
so korang pilih la nak makan apa kat gerai2 tu. kire layan diri la.
ade jual cekodok, nasi ayam, bubur, mee kari, soto, roti canai & memacam la.
kuih2 pon byk diletakkan kat tgh2.
duduk cume utk order air jek. then byr air or kuih pon kat tgh2 gak.
kat sblh kuih tu ade kaunter byr.
tp utk makanan yg amik kat gerai2 kena g gerai tu la byr.
budak temban yg x sabar nak makan.

ni pemandangan dalam kedai.

tu sume kuih. byk giler. pilih je.
karipap pon berjenis2 x tau nak amik mana.
hehehhehe

antara gerai kat cni. soto, mee kari.

en. Izhar makan nasi ayam share ngan dak tembam.

aku makan nasi lemak bungkus.
ade riti canai utk abg iman tp dia lagik suka makan nasi ayam.
x amik gambo roti canai.

kat sini xde la mahal mana. kire ok la jugak.
byk pilihan nak makan. tp bile dh byk blur plak nak makan apa.
hehehehe

11 comments:

  1. lontong ada?teringin nak mkn lontong kedai depan hospital melaka(jln masuk ke peringgit). xtau ada lg ke x skrg ni..hu2x..

    ReplyDelete
    Replies
    1. x pasan lak lontong ade ke x? kedai mana tu? x tau la ana...

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. banyaknya pilihan,.... akak kalau nak beli sarapan yg depan sekolah jer, lepas beli boleh trus masuk sekolah, x yah p jauh2, sedap dan murah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. byk pilihan tp bile dh byk x tau nak makan apa... hehhee

      Delete
  4. byk jgk ayam dia tuuuuu..puas hati tgk..

    ReplyDelete
  5. nnt aku gie sana ko bwk aku bekpes sini tau..;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye pn falsya. mai la dtg cni. asik ckp je x de makne gak. hahahaha

      Delete
  6. aku mmg suke2 jalan2 carik sarapan!

    ReplyDelete

sila tinggal komen yang baik baik yer.
komen yang kurang baik akan di hapus kan.
terima kasih kerana memberi kerjasama...