::iKLan @ aty@@rim@n

Monday, June 10, 2013

Iman Harith Warded

 
لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
 
hai korang!!!
 
citer last month yer.
last month paling ckit citer kan.
ye la mood x mari nak wat cam ne kan.
ok.. last month harith warded.
gara2 HFMD...
dia kena kat umah nanny dia la.
kang aku citer sure panjang kan.
ye la malas nak menaip sbnr nye.
tp aku citer jugak la... hehhehe..
 
ekceli...
sblm harith stay awal thn ni ngan nanny baru tu kan,
nanny tu ade jaga anak org lain tau.
start harith dok ngan nanny, org tu x htr anak dia dh.
dia htr ke taska.
tp bile anak dia x sihat or letih sbb balik kg.
dia akan tgglkan kat umah nanny.
aku ni bkn berkire sangat pon kan.
x pe la kalo nanny tu nak jaga anak2 dia tu.
tu pon nanny tu kalo larat la.
selain dr harith ade sorang lagi bb tau.
so kalo anak2 org tu xde cume mereka berdua je la.
nak di jadikan cerita la kan...
hr tu anak org tu x sihat.
dia htr yg adik nye ke umah nanny.
abg nye htr ke taska.
kebetulan masa balik keje tu.
jumpa la 3 org ibu ni.. (aku, org tu n mak pd bb).
dia pon ckp la kat nanny tu...
"kak, dak abg ni demam la kak. bkn adik"
(kes salah htr la ni)
"pastu kan kak. akak tgk tgn dia. nak kena campak ke?"
(sambil tunjuk tangan anak dia yg penuh ngan melepuh n merah2)
aku pon sama la lorat tgk kan...
aku tgk jer terus ckp...
"eh ni bkn campak. ni sakit kakitangan mulut ni".
tp yg wat aku sakit hati sangat2 kan...
dia ble wat x tau jer.
ble plak dia ckp macam ni...
"eh dia ni selalu kena. ni td cikgu dia bawak g klinik x ckp pape pon. dlm mulut dia pon ade ulser."
nanny pon balas...
"haah ty. dia slalu kena ulser dlm mulut."
aku pon hangin jugak la bile kite ckp x nak dgr kan.
aku pon blah je la balik umah.
 
aku pon smpi je umah terus citer kat en. Izhar.
aku ckp ngan dia, jgn esok org tu htr anak dia.
ye la anak dia demam kan.
pesen org x nak amik cuti gini la dia.
esok nye...
aku htr si harith ni.
tgk2 anak dia ade...
aku ckp kat nanny dia htr anak ke??
akak tu ckp. haah ty. dia x bole cuti kata nya.
hm...
aku soh nanny asingkan harith. jgn bg main sama ngan budak tu.
rupa nye harith main ngan adik budak tu.
adik dia pon kena jugak!!!
kejadian hr khamis n jumaat.
bile hari ahad kan aku nak wat minum ptg ngan BFF tu.
harith dh x sihat.
asik nangis jer, susu pon x nak minum.
sume serba x kena.
aku cepat2 tgk tangan dia.
sah!!! anak aku dh jangkit.
masa tu br aku tingat yg harith x minum susu sejak malam tu.
hr ahad... tau2 je la payah nak cr klinik yg buka kan.
kalo ade pon doc ganti n caj kemain mahal.
so aku decide g je GH.
then doc tanya nak warded ke?
aku ckp nak! sbb anak saya x minum n makan langsung.
senang. malas aku nak pk2 lagi.
so pakej la aku 3hr 2 malam kat spital tu.
 
jgn kata aku senang hati la ye bile dh masuk spital.
aku dok nangis sbb harith x ble nak makan.
sian sgt kat dia.
dia nak makan tp x bole makan langsung.
kat pipi blh kiri ade 4 ulser.
lidah ade 2 kiri kanan.
doc ckp.. amboi mak dia siap kire.. hahahha...
gelembong2 kat tgn n kaki ade ckit je.
aku x ble nak gerak ckit pon.
harith sure nangis.
aku mandi pon dh ptg bile en. Izhar dtg.
 
last day harith bole balik br la bukak drip water kat tangan dia.
br la dia dpt jejak tanah.
ye la start masuk kena dok kat katil jer.
bile dpt jejak tanah dia ajak aku g jalan2.
bawak la dia ke kedai dlm spital tu.
blikan dia air la, roti la.
pastu dia dok dlm bilik kan.
dia asik ckp nak muntah.
gamak nye mabuk la tu. hehehhe
 

yg atas ni sume masa baru masuk spital...
 

 
ni masa dia dh ok ckit.
dh bole makan ckit.
makan roti je la..
then br la ble minum air kotak coklat.
susu dlm botol langsung x nak.
baru la bole senyum n main2..
 
oh ya sehari lepas harith masuk spital kan.
nanny yg jaga tu ade dtg tgk harith.
aku tau dia mmg sayangkan harith.
laki bini sayangkan harith.
dia ckp yg org tu minta maaf.
apa bole aku ckpkan lagi.
menda dh jadi kan.
tu la... dia yg x nak amik cuti jaga anak.
last2 aku yg cuti pjg jaga anak siap kat spital lagik.
hmmm...
 
 

4 comments:

  1. biasa la ty, kendkdg ada parents yg x ambil berat pun pasal kesihatan anak2 ni..bila kita cakap, melenting...huhuhuhu...

    ReplyDelete
  2. alamak ti,,, anak dara aku pun rajin gak ulser dlm mulut. pastu biler mlm demam,,, aku bg ubat demam ngan paksa minum air,,, sbb aku tgk dia cam kurang minum air waktu kat sekolah,,, kalau yg tu HMFD ker?,,, huhu,, tapi aku kalau anak demam aku cuti beb... huhu diorang kan cepat kene tarik,,

    ReplyDelete
  3. anak2 aku dpt chicken pox & sakit mata, dari taska... aku sakit betol hati mak/pak dok hntr gak wpon tau condition anak... owner taska pon serba salah d buatnyer...

    ReplyDelete
  4. tu lah susah kan anto anak kat rumah orang
    tapi nak buat cam mana dah terkena

    moga segalanya berjalan dengan baik ye waty

    ReplyDelete

sila tinggal komen yang baik baik yer.
komen yang kurang baik akan di hapus kan.
terima kasih kerana memberi kerjasama...