::iKLan @ aty@@rim@n

Tuesday, January 15, 2013

Hari Pertama Persekolahan


لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

hai korang!!!
seperti korang sedia maklum kan.
abg iman kan dh mula bersekolah tahun ni.
dia masuk Prasekolah kat SK Seri Duyong.
dekat je kat umah kitorang ni.

hari pertama sekolah abg dh nangis x nak g skolah.
x nak bgn pepagi tu.
x nak mandi! x nak g skolah! nak nenen!
adoyai... mengeluh ayah dia nak ngejutkan dia.
tp bg jugak dia lepas gian kat nenen dia tu.
eh.. kitorang bgnkan dia kul 6.30am tau.
sbb senang kalo dia wat perangai ade masa lagi.
cer bygkan ngan perangai gitu bgn kul 6.50am???
x ke haru idop kitorang.

so far hari pertama dia ok.
hr pertama xde perhimpunan sbb hujan.
terus masuk ke kelas.
memula dia tarik gak suar ngan baju aku.
tp lepas teacher letakkan menan atas meja.
terus x ingat dh kat aku ni hah....
 moh tgk gambo dia kat skolah ek.

budak yg moody pepagi x nak g skolah.
abg nak sleep, abg nak nenen, abg x nak g skool la..
hehhehehe....

dh masuk skolah cikgu bg sebakul menan.
terus x layan ibu yg dok ckp ngan dia.
adik plak yg lalak2 nak main menan.
hahahaha

perasan pulak ibu amik gambo.
masa ni ade sorang budak pompuan nangis.
risau je aku kot2 abg pon nangis jugek...
hehehhe

Alhamdulillah...
abg menten control ensem dia tu... 
hahahha
budak lelaki sblh kiri abg tu nama dia Iman Hafidz.
nama abg kan Iman Hadif.
so lebih kurang yg beza kan saiz badan jer.
budak perempuan sblh kanan tu anak buah budak opis aku.

perasan lagi ibu amik gambo dia.

dh kul 8 gitu aku ckp la aku nak balik.
dia pon ckp la... balik ler...
hahahha...
memandangkan hr pertama dia skolah n 
kitorang htr adik ke umah nanny baru so kitorang pon cuti la.
lepas htr dorang tu g la servis kete, 
sarapan sesama ala2 dating gitu.
hahhaha...

abg balik skolah kul 12tgh hari.
memaca dia citer.
tp paling aku x tahan ialah.. makan x ble tambah, air cawan kecik jer.
hahahhaha... budak biasa makan bertambah la katakan.
seb bek ade bekal kan dia air, ble la dia minum.
setiap hari air dlm botol sure abis.
hahahha....

hari Isnin, Rabu, Jumaat.. abg pakai baju seragam skolah.
hari Selasa n Khamis pakai baju sukan.
dia ckp pakai baju suka tu main kat playground dpn kelas dia tu...


*** aku pinjam pc org ni nak apdet nye pasal.
siap angkut keyboard ngan exHD aku lagik.
hahahha 

1 comment:

  1. akhirnyaa dapat gak upload gambar ye....

    wahhh nanti abang dah naik darjah satu...pejam celik pejam celik dah sekolah menengah...

    cepat benar masa berlalu kannnn

    ReplyDelete

sila tinggal komen yang baik baik yer.
komen yang kurang baik akan di hapus kan.
terima kasih kerana memberi kerjasama...