::iKLan @ aty@@rim@n

Friday, April 20, 2012

Percutian Medan Day 2 : Next Destination

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

ok..sambung lagik...
byk tul citer nye kan. berhari2 nak abis.
lantak la... haahhaha

selepas menempuh perjalanan hampir 45minit dr
Pulau Samosir ke daratan, kami yang kelaparan
berjamu selera.
kali ni kami ke Restoren Istana Minang II.
so far makanan kat cni ok la.
ble diterima dek tekak. tp aku makan ayam bakar ngan cili jek.
hahahaha..
tuan kedai ni kan punya la baik tau.
dia soh tgk kat bawah tempat duduk memasing.
tgk ade sampul. abg depan selang 2 kerusi dr aku dpt.
buka sampul tu ade duit 50,000 rupiah.
nyesal aku x dok ctu padahal dorang dh suruh aku dok ctu.
aku x nak sbb susah nak masuk.
huhuhu....




kali ni bkn ayam bakar tp goreng.
sedap gak ayam ni... :)

lepas makan lepak kat luar.
nmpk la kenderaan ni.
comel je aku tgkkan.
so aku pon snap la 1 pic kete ni.
ni nak panggil kete ke hape ek?
roda 1 depan 2 dibelakang.

selepas makan meneruskan perjalanan.
kemdian, bas berenti kat 1 tempat ni.
oh ye sepanjang perjalanan dr awalkan aku cume
sedar pada awal jek. lebih nye aku zzzzz.....
sume nye kerana nak ngelakkan aku dr mabuk + muntah yer.
jalan kat sana sangat teruk. lagik teruk dr Tapah -Cameron highland.
so aku cume sedar bile dh smpi destinasi nye.
hahahhaha.
kat cni berenti minum teh halia + makan goreng pisang.
tp aku x g minum pon. aku lepak luar.
tp kalo korang nak tau kan...
kat cni sejuk la amat2.
kalah kat cameron or genting.
masa ni dh tengah hari tp sejuk kalah aircond ngan suhu 18 darjah tau.
aku gigil pon amik gambo gak.
tp pemandangan nya...MasyaAllah...
cantik la sesangat.
disebabkan aku x tahan sejuk kan..
lepas bergambar aku terus naik bas. hehehhe

cer tgk pemandangan kat blkg tu.
cantik kan....

rasa romantik gitu... hahhaha..

perjalanan diteruskan lagik.
berenti lak kat kawasan istana lama.
aku x tau la apa nama tempat ni.
raja mana pon aku x tau gak.
yg pasti aku x naik pon istana ni sbb seremmm gitu beb...


en. Izhar naik istana n snap la nama2 raja dolu2 ni..



kemdian berenti lagik.
kali ni kat Air Terjun Sipiso-piso.
kalo x silap aku la nama nye.
pon sama gak pemandangan yg amat cantik.

oh ye pemandangan blkg tu sumenye Tasik Danau Toba yer.
dr selatan tasik menuju ke utara tasik.
hehehhe...

bersambung lagik.... :)

related :



6 comments:

  1. jelesnya tgk aty ngan husband jln2 ke sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala afne.. kalo x free tu x sampai la ke sana... :)

      Delete
  2. aku paham cite berhari2 sbb aku pun penah jugak wat..hahahaha..alaaaa,ruginyeee..patut ko tolak je brader tuh..wkaakaka..

    ReplyDelete
  3. wahhhhhh aku suka tgk pemandangan tu.....

    lawaaaaa amats....

    ReplyDelete

sila tinggal komen yang baik baik yer.
komen yang kurang baik akan di hapus kan.
terima kasih kerana memberi kerjasama...