::iKLan @ aty@@rim@n

Tuesday, August 14, 2012

Resepi : Puding Jagung


لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

hai korang!!!

last 2 week kan tetibe jer teringin nak makan puding jagung. dh tu siap nak wat sendiri bagai. so, gagah kan la diri mencari bahan2 yg diperlukan then jumaat lepas gigih la membuat nye. dh tekak tu nak makan sangat kan... hehehhe..

ok la rasa nye. baik jugak la even br pestime wat puding jagung ni. tp lupa nk masuk peti sejuk. kalo sejuk kan lagi sedap makan tau. menda siap pon dh nak berbuka tu pasal la x sempat masuk peti ais. dh lepas berbuka br nak simpan dlm peti ais. kul 9 malam tu makan yg sejuk2. waaa.. heaven la bebs.

korang nak tgk yg aku wat??? jap ek.. tgk gambo bawah ni tau... hehehhe

ni la yg aku wat..

yg ni aku potong. agak kurang ckit aku potong.
hehehhe...

korang nak resepi???
meh aku share kan yer.
aku amik resepi dari sini : 

PUDING JAGUNG

Bahan-bahan ( sefamily )

1 cawan tepung kastad
1 cawan jagung manis
3/4 cawan gula
3 cawan air
1 1/2 cawan susu cair

Cara-cara

~ Campurkan tepung kastad, gula, jagung, susu dan air.
~ Lepas itu dikacau sehingga pekat dan berkilat di atas api yang sederhana hingga sebati.
 ~ Angkat dan sejukkan di dalam loyang atau acuan dan boleh lah dihias dengan buah ceri dll.



4 comments:

  1. dap nyer..tapi kalo aku buat, aku blend skit jagung tu..sbb takmo dia berderai time potong tu..hmm yummmyyyliciosssssss...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la. kalo blend mesti x berderai kan... x pe next time wat la mcm tu...

      Delete
  2. ermmm dap nyer... awal pg ko wat aku terliur tau ha3

    ReplyDelete

sila tinggal komen yang baik baik yer.
komen yang kurang baik akan di hapus kan.
terima kasih kerana memberi kerjasama...