::iKLan @ aty@@rim@n

Friday, November 11, 2011

10.11.2011 apa jadik???


لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
criter haru ni tau....
korang jgn nangis2 baca ek...

alkisah kan..
semalam lebih kurang kul 1.30 tgh hr.
aku otw balik rumah.
smpi kat lorong umah aku kan.
nak dekat sangat2 dah ni.
aku terlanggar sesuatu.
berdentum n melambung.
aku pon terkejut la.
aku jengah kepala tgk.
rupa nya aku terlanggar....
BUDAK!!!!

ya Allah!!!
punya terkejut sangat2.
then aku call en izhar n dia berlari la dtg tgk.
bawak budak tu g klinik n doc sahkan budak tu x apa2.

masa kejadian tu aku bawak slow sangat dlm 30km/j.
ye la dh nak smpi rumah kan. wat pe laju2.
budak tu lari meluru dr dlm rumah.
korang...x tau la apa perasaan aku masa tu.
call mak dia balik n mak dia bawak g spital.
ptg ckit mak dia smpi n btau anak dia patah bahu.
tp doc x ble wat apa2 kecuali tangan baik sendiri.
aku bernasib baik sbb mak dia x marah kan aku.
sbb sblm2 ni aku pon pernah nak terlanggar anak dia.
tp dia cepat tangkap anak dia.
tp kali ni btol2 x sangka, btol2 terlanggar.
malam tadi mak dia ajak g balai wat report sbb dia nak claim insurans.

polis tanya kat mak dia nak wat kes x?
dia ckp x sbb dia x salah kan sbb dia tau tu salah anak dia.
dia still ingat masa aku nak terlanggar anak dia dulu aku sempat break.
n ada sorang bdk lelaki masa tu tgh basuh motor kot.
dia pon ckp waktu tu aku drive x laju.
kalo x...x tau la apa nasib aku.
ntah2 lesen kena gantung gamak nye.
aku ckp kat akak tu, x yah la bawak kes.
kalo akak nak soh saya byr saya bole bayar.
tp dia ckp x pe bkn salah aku.
n dia x salah kan sape2 pon.
alhamdulillah...

hari ni aku x drive pon still fobia.
en. izhar n anak2 yg hantar aku g keje.
korang....tolong la..jaga la keselamatan anak2.
jgn leka n bg dorang kuar melebihi pintu pagar.
polis yg amik report aku pon marah sbb buka pintu pagar.
kalo kat taman2 tu x yah la drive laju2 yer.
aku ingat kan korang sama cam aku ingatkan diri aku gak.
menda dh jadik kan.
moga jadik peringatan kat korang sume yer...

3 comments:

  1. ha???????? tol ke weyyy..ya Allah..seb baik wey...budak tu umo bape???

    ReplyDelete
  2. @~diAhOntHeblOg~
    btol la tu... bdk tu ade kat spital lagik.. umo dlm 5 thn. aku nasib baik dia x pakai bj skolah...

    ReplyDelete
  3. hmm smalam ko call aku tu aku agak ader 'orang tu' buat ko..hehehe..
    tak pe la..banyak banyak bersabar yer..ade hikmah nye nih..

    ReplyDelete

sila tinggal komen yang baik baik yer.
komen yang kurang baik akan di hapus kan.
terima kasih kerana memberi kerjasama...