::iKLan @ aty@@rim@n

Wednesday, November 16, 2011

Abg Iman menanti Kek nya


لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
kite citer pasal kek abg pulak yer.
ekceli ade kes sadis tau masa nak g bli kek abg.
bkn sadis apa..dia yg kepenatan tertido dlm kete masa otw g bli kek.
dh tu pulak dpt parking yg jauh nye sebatu dr kedai.
ngan dukong adik lagik.
dia pulak tgh mamai2 bgn tido kan.
sian sangat kat dia.
turun kete dia tanya 'ibu, nak g mana, ibu?'
aku pon ckp la nak bli kek.
masuk2 je SR dia ckp 'eh. ayah mana?'
aku ckp ayah work.
dia tanya lagi 'nak wat apa ni ibu?'
aku jawab lagik nak bli kek abg.
then br la dia senyum tawa.
then dia gelak... dia cakap 'kek abg la ibu'..
tersentuh hati aku... :)

aku soh dia duduk dulu sbb budak kaunter tu tgh bersih kan tpt simpan kek.
pastu budak tu g htr order ke customer.

dia nak gak tggu kek dia kat ctu.
penuh semangat nye dia nak tgk kek dia.

masa ni dia ckp kat aku 'dia x nak bg kuih abg la ibu'.
sbb budak tu g htr order kat customer.
aku gelak aku ckp sabar yer.
mcm2 gaya dia buat kat dpn kaunter kek tu.
dia ternampak kek ball. dia mintak yg tu.
aku ckp yg tu x jual.
dia ckp nanti abg nak kuih tu.
aku ckp nanti ibu wat kan yer... :)


ini la kek nye.
even simple tp besar impak nye buat Abg Iman.
smpi ke malam dia dok nyebut pasal besday dia n 'kuih' dia tu.
dh besar dh anak ibu... :)

6 comments:

  1. @~diAhOntHeblOg~
    haah diah. lain ke rupa nye?
    tp aku tgk nama nye sama je.
    masa nak amik ni aku dh terberkenan ke coklat apa ntah nama nye. sedap je nmpk kek tu...fuh...

    ReplyDelete
  2. mcm comel je dpt layan kerenah anak2.. jeles ah tgk ko.. moga kekal bahagia ke akhir hayat :)

    ReplyDelete
  3. @Jue AbdRahman
    mmg comel tp kadang2 sakit jiwa! hahahha... time kasih jue.. amin... :)

    ReplyDelete
  4. wallaaaa siap duduk kat atas kaunter tu he3

    ReplyDelete
  5. woohh sedap nye..SR kan...
    hmm aku kalo ke SR mesti yg Coklat Indulgence tu ajer..
    tp nexttime nak try laa...

    ReplyDelete

sila tinggal komen yang baik baik yer.
komen yang kurang baik akan di hapus kan.
terima kasih kerana memberi kerjasama...