::iKLan @ aty@@rim@n

Thursday, November 24, 2011

Resepi Daging 1 : Daging Bakar


لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
meh la aku nak share resepi ngan korang.
ekceli resepi ni dr raya haji lagik nak share.
tp itu la... aku ni lupa je manjang.
++ ngan byk xtvt nak apdet kan.
smpi aku terlupa pasal resepi.
resepi ni simple je.
korang try la wat ek.
aku stok daging dh abis x tau bile nak try... :)
Daging Bakar

Bahan A:
500g daging
1s/k jintan manis
1 s/k jintan putih
1s/k sos lada hitam
Garam

Bahan B:
2 ulas bawang putih
1 1/2 inci halia
2 batang serai

Cara membuat nya:
1. Daging dipotong lebar dan nipis. Kemudian di basuh dan ditoskan.
2. Gaul semua bahan dan berapkan selama 1 jam.
(Lebih lama lebih berperisa)
3. Bakar daging dengan pemanggang sehingga nampak garing.
4. Hidangkan dengan sayur2, air asam ataupon sos lada hitam.

** senang je kan.. try la... :)

Rujukan:
Buku: 1 Hari 1 Resepi
Penulis: Chef Hanieliza.
tuan punya buku: Mak aku...hehehhe


2 comments:

sila tinggal komen yang baik baik yer.
komen yang kurang baik akan di hapus kan.
terima kasih kerana memberi kerjasama...