::iKLan @ aty@@rim@n

Tuesday, January 31, 2012

Colmar Tropicale, Bukit Tinggi - Part 1

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

ok la. kali ni aku hapdet la ek.memandangkan smlm aku flu teruk + xde mood kan.
tp aku apdet pon smlm ptg.ni sume gara2 bgn lmbt n en. Izhar htr ke opis.
sementara tggu dia, aku apdet la ckit2 yer.

mmg menjadi kebiasaan famili sblh aku akan g bercuti bile tibe CNY ni.
tp kali ni x tau nak ke mana. mcm thn lepas, byk tempat kami tuju.
destinasi pertama, Langkawi then ke perlis then ke penang dan akhir sekali cameron.
ni sume gara2 xnak la kena ulang byk kali. so, sekali jalan.
just sggh sekejap2 n makan apa yg patut then sambung perjalanan.

thn ni, patut nye destinasi pilihan ialah Taman Tema Air di Gambang.
tp ade bantahan (aku ler). sbb sure penuh bile time2 cuti perayaan ni kat tempat2 gitu.
so, aku soh tukar tempat dan ini la tempat2 pilihan adik aku.
mmg byk tempat yg di tuju tp seronok sbb x perlu nak ulang lagik nanti.
hehehhe...

destinasi pertama.... Bukit Tinggi.
bertolak dr rumah mak kul 8 pg.smpi sana dlm kul 10.30pg.
kami g dgn menaiki 2 buah kereta. kak long x ikut cuti2 kali ni.
aku naik kete avanza adik aku. jimat duit minyak sbb dia byr. duit toll aku byr.
dia kena bawak mil dia g johor. nasib la kan.
nak masuk kat bukit tinggi Colmar Tropicale ni kena byr yer.
adult RM12, kanak2 berusia 4thn ke atas kena RM8, kalo x silap.
tp budak yg jaga tu baik hati sgt hr tu. dia ckp x yah byr utk kanak2.
so jimat la duit aku. hahahhaha
tiket masuk. tp xde sape pon nak cek kalo korang x bye utk kanak2 tu.

dh smpi. br turun kete.

bergambar dulu kat parking kete.

aku ngan harith. dia dh x sabar nak menapak.

abg ngan hawa. paling xcited dh tentu la abg... :)

pemandangan yg cantik.... Colmar Tropicale.
masa ni lengang lagik x ramai umat.
bile dh nak kuar dr cni, dh start penuh.

my Family... :)

jom jalan....

apak yg sedia menjaga anak2 sbb mak dorang dh mula lupa diri nak bergambar.
ahaks!!!

kan dh kata... hahahha
mula aksi gedix!!!

si bujang trang tang tang... :P

cantik nye...

cantik kan....

saje wat gitu.... :)

my sis. nak kawin dh ni ek... :P

wakafkan anak2 sbb mak pak nak gedix bergambar... :)

10 comments:

  1. akak pun ada aksi gediks kat jam tuuuuu

    ReplyDelete
  2. best kan g kat sini..tp tmpt dia xde la besar sgt pun kan...ana hr tu duk 3H2M hazab rs sbb dah xtau nak g mn..

    ReplyDelete
  3. mesti ramai org kan masa CNY tu.

    ana, afne tido 1 mlm je. tp mlm sejuk menggigil sbb masa tu gerimis je.

    ReplyDelete
  4. dah lama tak g
    mmg ingt nak g lagi
    bile ntah xtau
    xpe dekat je
    45mnt smpai heheee

    ReplyDelete
  5. best nyer..
    cantek2 la kt sana..
    x pernah pergi pun..
    hukhukhuk...

    hadoi...!
    bile la bole pi ni...??
    hikhikhik...

    ReplyDelete
  6. @~ana~
    g 1 hr pon ble abis jalan. lama2 mesti boring.. :)

    ReplyDelete
  7. @Afne
    smpi pg x ramai. tp bile dh tgh hr nak amik gambo pon ade muntot org. hahhaha

    ReplyDelete

sila tinggal komen yang baik baik yer.
komen yang kurang baik akan di hapus kan.
terima kasih kerana memberi kerjasama...